Thursday, March 11, 2010

Suamiku DRAKULA!!!!!!


Salam semua...
Suamiku drakula!!! dh bnyk darah org yg dia ambik!!!
Hahaha..jgn terkejut..saja tajuk nk bg gempak sikit. Sebenarnya entry kalini lebih kpd nk cerita pasal perasaan gembira saya. Ya...'happy'..sesuai dgn tajuk blog saya Happiness Is Reachable. Psl cerita drakula tu pn ada jgk yg akn saya masukkn sikiiiit je dlm entry ni. Baca entry smpai abis k..

Harini sangat2 hepi..agak2 knp ye?Saya baru je balik dari checkup..kt HUKM. Alhamdulillah..semuanya ok..scan baby normal dan sihat. Ibunya pn sihat..hehe. Doc ckp baby aktif. Memang pn!!! terrrrsangat la aktif...sampai susah nak tido mlm. lasak mcm bapak dia..huhu.

Mcm2 dugaan ms pregnant ank sulung ni. Awal pregnant alahan teruk smpai kne thn ward..smpai skarang ni pn masih alah dgn bawang.klu dah muntah tu smpai lembik badan.so...jrg la masak..bnyk beli..huhu.Walaubagaimanapn, sy tetap hepi. Kalau xde dugaan/kesusahan mengandung, takde nikmat idup nk jd ibu. Tak dapat tido mlm pn takpe..ibu hepi ank ibu aktif..mknanya ank ibu sihat...ibu xsabar nk tgk ank ibu..tak sabar nk peluk...nk cium...nk belai ank ibu..mudah-mudahn,ank ibu ni jd ank yg soleh..

Harini bernasib baik sbb Mr.Hubby dpt teman jumpa doc. Agak lama jgk la saya menunggu Mr.Hubby..habiskn ms kt cafe dan tengok pelbagai ragam pesakit. Lama pn xpe la...asalkan dia dpt teman saya. Kesian Mr.Hubby..tergopoh2 buat round ward pagi ni (sbb bini slalu kol kaco..mtk turun cpat ngehehe)..Pagi2 keje dia amek darah pesakit2 (hari2 amek darah patient sampai dorang ckap my Mr.Hubby tu 'Drakula'..haha...hampeh punya patient. Then dia curi2 masa turun kt unit/klinik O&G..dekat 1jam jgk la dia tinggalkan keje dia yg saaangat2 la banyak tu (adeh...arini kompom dia balik lewat). Kalau dia teman saya,snang sikit..ramai nurse n doc yg dia knal. Apa2 maklumat bole tau dan tanya dengan detail. Mcm sy ni bkn la tau bab2 medic ni.Pastu boleh pilih doc perempuan...(hubby mmg mementingkan aurat). Kalau scan plak free2 je dpt print.

Harini kitorg baik skit...ikut giliran nombor mcm org lain.(sblm ni xambik no pn..pilih doc yg rapat ngn Mr.Hubby n trus masuk...jahat kn?ksian org lain kne mnunggu lama. tp sy trus masuk je). Lpas abis scan & dpt tau baby ok, kne jumpa doc plak. Mr.Hubby pilih doc pakar utk cek saya. Dia bwk file saya serah kt bilik doc tu. Mula2 agak risau..bdebar2 jgk la ms tunggu giliran tu.selalunya doc pakar ni garang. Bila melangkah masuk je trus doc tu say 'hai' n bg senyuman lebar..sentiasa senyum. Ckp sambil gelak2 mcm kitorg dh knal lama..layanan mmg first class lah.suke sgt!!kalau la semua doktor mcm ni kan bagus..


Harini mmg hepi...dpt tau smuanya dlm keadaan baik..layanan pn baik.
Ok...itu saja..dh ngantuk & letih...nk zzzz jap..
Wassalam.