Thursday, February 18, 2010

Cerita Lawak

....mari kita hiburkan hati di petang khamis ini dengan cerita lawak..

Cerita Lawak 1
Siapa Mary bang?
Pada suatu hari yg tenang..seorg suami sedang relaks sambil duduk membaca suratkhabar.. tiba2 dtg si isteri membawa tudung periuk....PANG!!....diketuknya atas kepala si suami... si suami yg terpinga2.....bertanya.....
"Aper hal ngan awak nih....kenapa awak ketuk kepala saya??"....
si isteri pun menjawab....
"nah! awak tengok nih....sambil menunjukkan secebis kertas yg tertulis nama....'Mary'....
si isteri tentula menyangka si suami mempunyai kekasih lain yg bernama Mary....
dgn tenang si suami menjawab.... ooo....itu nama kuda yg saya bertaruh semalam... namanya Mary.....si isteri pun agak puashati ngan penjelasan suaminya..terus menyambung kerja di dapur.....
Selang seminggu berlaku ketika si suami sedang rehat2 membaca suratkhabar seperti selalu.... PANG!!!....kali ini dengan lebih kuat lagi!....si suami pun bertanya....aper hal plak awak ketuk kepala saya kali nih???...
dengan selamba..si isteri menjawap....
"kuda awak telefon!!".....

Cerita Lawak 2
Wanita & Lif
Seorang wanita muda telah ter'bersalin' di dalam sebuah lif. Dia pun malu yang teramat dan tak mahu keluar dari lif itu. Pihak pengurusan bangunan pun memanggil polis, bomba dan psychologist untuk pujuk dia keluar.
Psychologist tu pun cakap la, "Cik... keluar lah... apa nak dimalukan... perkara biase je nih."Wanita muda yang terbersalin itu pun menjawab, "Tak mau, tak mau, saya malu."
Psychologist itu menambah, "Alah cik... tahun lepas saya ade 1 kes lagi teruk... pompuan tu beranak dalam longkang!!"
Mendengarkan kata-kata Psychologist tu je, wanita muda tu terus meraung lalu berkata, "Yang tu pun saya gak, waaa!!!"

Cerita Lawak 3
Baju Cinta
Seorang nenek datang menziarahi rumah cucu perempuannya yang baru
berkahwin. Setelah membunyikan loceng, si nenek terkejut kerana mendapati
cucu perempuannya yang membuka pintu dgn tanpa seurat benang pun di badannya. Belum sempat si nenek bertanya, si cucu berkata,
"Saya sedang menunggu suami saya pulang dari berkerja nie nek!"..
"Yg kau telanjang tu nape!!!???" marah si nenek."Ini la BAJU CINTA saya" balas si cucu perempuannya.
"BAJU CINTA ??" si nenek kehairanan.
"Ya, suami saya menyukainya, saya juga begitu senang MEMAKAInya.Saya harap nenek dapat balik dulu sebelum suami saya pulang kerana tentu suami saya nanti akan berasa malu melihat saya memakai BAJU CINTA ini dihadapan nenek."
pinta si cucu perempuannya. Si nenek faham kehendak cucunya. Dalam fikirannya mungkin itu cara terbaru si isteri melayan sang suami. Di dalam perjalanan pulang si nenek mendapat idea. Fikirnya dengan mengikut cara cucu perempuannya, sudah tentu dia dapat mengeratkan hubungannya dengan si atok yang sudah berumur.
Sesampainya di rumah, si nenek tadi terus menanggalkan semua pakaiannya, mandi, berbedak dan memakai minyak wangi sewangi wanginya. Kemudian si nenek tadi pun menunggu si atok pulang. Beberapa ketika si atok pon pulang. Sebaik saja pintu di buka, si atok mendapati si nenek berbogel kat depan pintu....
"Awat hang nie? Dah buang tebiat keeer???" marah si atok tadi.
"Ini lah BAJU CINTA saya bang" kata si nenek tadi.
"BAJU CINTA???.... .. Kok iyea pun..... IRON la dulu baju tuh!!
nampak sangat kedutnyer... .."


Cerita Lawak 4
Cerita pak pandir..
Suatu hari pak pandir sedang berjalan pulang ke rumahnya dari kedai kopi. Sedang dalam perjalanan itu dia telah ternampak sesuatu.
Pak pandir : eh.. pe menda le ni.. cam t**k la...
Lalu pak pandir pun mencolek sedikit benda tersebut dan mencium lalu merasa dgn menggunakan lidahnya....
Pak pandir : eee.... memang t**k lah.. nasib baik aku tak pijak.....!!!!!!!!

Cerita Lawak 5

click this image to enlarge