Friday, February 12, 2010

Anak dalam kandungan hilang.. :'-(

Hahaha...bkn ank dlm kndungan aku yg hilang(nauzubillah...mtk dijauhkn). Tengah asyik berrrblogwalking tiba2 aku dpt panggilan drpd mak kt kampung bertanyakn khabar aku n bkl cucu dia.ahakss...spatutnya ank la yg kne rjin kol mak kn?tp ni tbalik plak..(thanks ma...ailebiu so muchhh!!) borak punye borak tiba2 terkeluar topik psl org bunian. nk tau cite x?maka...baca la entry ni smpai abis..xpnjg mn pn.xpaksa kalau taknak baca..huhuhu..

Sekadar gambar hiasan..

Beginilh kisahnye.Alkisah...taibb....alkisah maka tersebutla kisah..taiiiiiiiiiibb. Sang kancil beramai-ramai mngadap keduli yg maha mulia sultan firaun.mn firaun pakai sultan.....hehehe aku dh mula merapu.teringat kt pak aziz n pak sudin.

OK...OK...kalini aku srius. Bbrp ari lps mak aku ikut kwn gi berubat. sekadar nk teman kwn.tp x plk aku tanya sakit apa.dlm ati ni risau gk kot2 mak aku g jumpa bomoh yg ngarut ntah hape2 cthnya yg menggunakn jin. Setau aku dalam islam kn xleh berubat menggunakn perantaraan. Ma aku kata juz gi amek ubat. bomoh tu tak jampi apa2 pn.juz kutip daun2 herba kwasn rumah mengikut jnis pnyakit. muda lg bomoh tu..umur br 28thn. yg buat aku pelik, menurut mak aku bomoh tu berinteraksi dgn anknya yg dikatakn org bunian..dan ank bunian itu dikatakn kembar kpd anknya yg berusia 6thn.ank bunian tu la yg bole kesan penyakit dan bg arahan kt mak dia apa jnis ubat/herba dan mengajar doa2 drpd surah tertentu dlm al-quran yg harus diamalkan pesakit.
Aku mcm tak puas ati.bunian ke jin?ntah2 tipu. Pastu mak aku ckp org tu br je jd bomoh. dlu dh kecoh psl seorg dr ank kmbar dia hilang kne amek ngn org bunian ms bersalin. Ms buat check up n scan, mmg sah dia pregnant ank kmbar. ms melahirkan ank2 dia tu,puas dia bgtau doc n nurse yg dia dh keluarkn kedua2 babynya. smpai gaduh2 ngn dorg. ye la kan..dh nmpk br sorg kluar.. dorg suro la push kuarkn baby 1 lg.cek puny cek...mmg btul...dh xde dlm perut.haha....pelik kn?

Skarg ni ppuan tu org panggil bomoh..dh boleh berubat org.tu pn malaui ank dia yg dikatakn dh jd org bunian. hanya dia seorg shj yg bole nmpk ank dia.ppuan tu takleh berubat org kalau ank dia tu xde cthnya ms ank tu pergi bermain, tido dan sbgainya. org bunian pn mcm kite manusia cuma xdpt dilihat. menurut ppuan/bomoh tu lg, ank dia selalu bpesan supaya ibu dia sentiasa merendah diri...jgn riak...jgn tinggal solat, slalu berzikir dan sebagainya. dan jika pesakit yg dtg masih dlm rawatan hospital atau masih dlm rawatan dgn org lain,ank bunian tersebut akn menolak utk mndptkn khidmatnya dgn cara baik.nasihat ank bunian tu,kalau xberjaya jgk baru berikhtiar dgn dia. Satu lagi ppuan/bomoh tu ckp dia xdpt berubat secara jarak jauh...means...org tu mesti dtg kerumahnya. alasannya,ank dia bkn jin yg bole dihantar ke sn utk mngesan penyakit.

Tu kisah psl bomoh.ni yg satu lg mak aku ckp,kwn baik dia sndiri ilang baby ms kandungn 7 bulan.menangis2 cerita kt mak aku.skrg,husband kwn mak aku tu je yg bole nmpk ank dia.katanya ank dia tu sihat di alam lain.sedih kn?ank yg dikandung tiba2 hilang.yg ni mcm percaya sket sbb mmg bnyk cite yg aku dgr.


Aku xtau sgt psl bunian ni.So...korang tau psl org bunian ni? atau kalau korang ada cite or pglmn berkaitan dgn org bunian,kite sm2 share ok?